Dost olarak, Allah yeter.Yardımcı olarak da Allah yeter. 4/45

Dost olarak, Allah yeter. Yardımcı olarak da Allah yeter.

23 Ağustos 2015 Pazar

Karikateist'in İç yüzü



Selamlar.

Bu yazıda, bilimin, çağdaşlığın, mantığın önemini öne sürerek İslamı bilim karşıtlığıya, gericilikle, alogisme ile suçlayan 'ortak zihniyeti' bir nevi temsil eden 'Karikateist' adlı sayfanın insanları süslü cümlelerle mantık hatalı sorularla cımbızlamalarla hatta ayetlere olmayan kelimeler ekleyerek nasıl kandırdığını, nasıl yanlışa yönelttiğini göstermeye çalışacağım. Karikateist sayfası  imanımı arttırmak için sık sık okuduğum bir sayfadır.


Her şeyden evvel belirteyim ki  ateistlerle bir sorunum yok. Ama insanları yanlışa yönlendiren kötü niyetlilerle alıp veremediğim çok şey var.

Şimdi Karikateist denen sayfanın islam, dolayısıyla Allah, kuran ve müslümanlar hakkındaki çarpıtmalarına göz atalım. Sizden ricam cevaplarımı bütün ön yargılarınızdan kurtularak okumanız. Atalarının her yaptığını doğru kabul eden  müslümanlar ile karşısındaki sırf müslüman diye 'yazdığı her şey yanlıştır' deyip yarım yamalak okuyup bırakan inançsız arasında hiçbir fark yoktur.

İlk İddia-
Kur'anın Aklı Dışlaması




Bu fotoğrafı yaklaşık bir yıl önce  karikateist paylaşmıştı. Burada İlhan Arsel kur'anın aklı dışlamalarla dolu kitap olduğunu iddia ediyor. Kur'ana bir bakalım. Gerçekten de aklı dışlayan bir kitap mı yoksa tam tersi mi..Öncelikle bu yazıyı yazmak için İlhan Arsel'in  kur'anı gerçekten okumuş ayetleri iyice anlamış ve kur'anın akla önem vermediğine kesin şekilde emin olması gerek değil mi. Peki kur'ana geçelim. Altı çizili yerlere ve ayetlerin bütünlüğüne dikkatinizi çekmek istiyorum.

Enfal suresi 22. Ayet
Çünkü yeryüzünde debelenenlerin Allah katında en kötüsü, akıllarını işletmeyen sağır-dilsizlerdir.

Yunus suresi 100. ayet
Allah'ın izni olmadıkça hiçbir benlik iman edemez. Allah, pisliği, aklını kullanmayanlar üzerine bırakır.

Sadece bu iki ayette bile Allah katında aklı kullanmamanın nasıl bir felaket olduğu anlaşılmıyor mu?
Aklını kullanmayanların nasıl pisliğe mahkum edileceğini okudunuz. Ve kur'anda daha onlarca ayet aklı çalıstırmanın öneminden bahseder ve ''hala akıllarını çalıstırmayacaklar mı?'' gibi sorular sorar.

2. iddia
İslam'ın Hoşgörüsüz Bir Din Olması 

  



Ateistlerin ayetleri nasıl cımbızladığının bir başka kanıtı bu iddiadır. Kur'anın bütününe bakmadan, ayetin açıklamasına bakmadan 'aa bakın Allah ehli kitap ile dostlugu yasaklıyor' diyerek komik duruma düşüyorlar. Oysa  Allah 6 ayet sonra durumu açıklamıştır, 

Ey iman edenler! Sizden önce kitap verilenlerden ve küfre sapanlardan, dininizi oyun ve eğlence edinenleri dost tutmayın. Eğer inanıyorsanız Allah'tan sakının. -Maide 57
hatta kuran'ın başka surelerinde de bu konuya açıklık getirmiştir.


Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez. Allah, adaleti ayakta tutanları sever.

Allah sizi; ancak din hakkında sizinle savaşan, sizi yurtlarınızdan çıkaran, çıkarılmanıza yardım eden kimselerle dost olmaktan yasaklar. Böyleleriyle dost olanlar, zalimlerin ta kendileridir.
                                Mumtehine 8-9. ayetler



3. İddia

Müslümanların Pedofiliyle , Recmle , Kırbaç Cezasıyla suçlanması


* 4 KADIN MEVZUSU ile baslayalım. Nisa suresinin 3. ayetini öne sürerek bu çarpıtma ve cımbızlama yapılır.ayete bakalım.
(1)Yetimler konusunda
adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan (2)kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın.(3)Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.


Şimdi lütfen cımbızlama yapılmadıgında ayetin hangi özel durumu kastettiğini görüp görmediğinize dikkat edin. Savaş dönemleri hiçbir gücü bulunmayan annesiz babasız evsiz kalmıs bir sürü kız vardı. Allah da burada bu yetimleri gözetmek için nikahlayabilirsiniz diyor. Bakın herhangi bir kadın değil.. YE-TİM-LER. Ayrıca adaleti sağlayamayacağınızdan korkarsanız tek bir kadınla yetinin diyor Allah..
Zaten yetimler konusu dışında normal bir evlilik akdi için nisa suresinin 129. ayetinde şöyle buyurur Allah; 

Tutkunluk derecesinde isteseniz de kadınlar arasında adaleti sağlamaya asla güç yetiremezsiniz. O halde tam bir eğilimle bir yana yönelip de öbürünü askıdaymış gibi bırakmayın. Barışı esas alıp sakınırsanız, Allah çok affedici, çok merhametli olacaktır.

Demek ki kadınlar arasında ne kadar istersek isteyelim adaleti sağlamaya güç yetiremiyoruz. 3. ayetteki ''adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla .. yetinin''   emri de göz önünde aldığında olay net bir şekilde açıklığa kavusuyor zaten..


*9 YAŞINDA ÇOCUKLA EVLİLİK MEVZU


Kur'anda bir evlilik dönemi vardır. Bu da kişinin rüştüne ermesiyle mümkündür.Nisa suresinin 4. ayetinde;


Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.

talak suresinin 4. ayeti aklına gelenler de lütfen dikkatli okusunlar.
Aslında bu ayetin tamamında kadınlarla hamilelikleri boyunca boşanılmaması gerektiği söyleniyor.
 


Şöyle ki:


1. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlar konusunda tereddüt ederseniz (Menopoz mu oldu yoksa hamile kaldığı için mi adet olmuyor diye) 3 ay bekleyin ki karnının şişip şişmemesine göre anlayın. Hamile olduğu ortaya çıkarsa doğum yapana kadar bekleyin.

2. Henüz âdet görmeyenler (Menopoz yaşı gelmediği ve adet olma zamanı geldiği halde henüz adet görmeyenler) hususunda tereddüt ederseniz (Adet düzensizliği mi yaşıyor yoksa hamile kaldığı için mi adet olmuyor diye) 3 ay bekleyin ki karnının şişip şişmemesine göre anlayın. Hamile olduğu ortaya çıkarsa doğum yapana kadar bekleyin. (Zaten hayatında hiç adet olmamış kızın hamile kalıp kalmadığı konusunda tereddüt edemezsin. Kilit nokta burası.)
3. Kadınınızın hamile olduğunu biliyorsanız doğum yapana kadar bekleyin.


*KADINLARI TAŞLAYARAK ÖLDÜRMEK (Recm)

Yine hiçbir kur'ani dayanağı olmayan, uydurma rivayetler ve bi kısım müslümanın uyguladığı bu ceza kur'ana mâl edilmiş ve sanki islamda yeri varmış gibi öne sürülüyor.Kur'anda zinanın cezası bellidir.Dine sonradan ilave edilmiş bu uygulamaya müslümanlar olarak biz de karşı çıkıyoruz. Bu konuyla ilgii şu videoyu izleyebilirsiniz



4. İDDİA

EHL-İ KİTAPTAN CİZYE ALINMASI


Müslümanlara sadece savunma amaçlı, zulme ugradıklarında savaş izni verilmiştir kuranda.  Ayetler arası baglantıları kurmaya çalısıp olayı anlamaya çalısalım..

bakara Suresi 190. ayette de görüldüğü üzere müslümanlar her daim kendilerine zulmeden kendileriyle savaşanlarla savaşmıştır..
 ''Allah yolunda sizinle savasanlarla,sizi yurtlarınızdan çıkaranlarla savaşın''

Ortada hiçbir neden yokken saldırma gibi bir durum yoktur, olamaz. Bu bi cebimizde dursun..

Karikateistin paylaşımında Tevbe 29. ayette  de 'savaşın' emri oldugundan buradan anlasılıyor ki müslümanlara bir savaş açılmış. Yani yukarıdaki bilgilere göre S
avası baslatan müslümanlar olamaz. Ehli kitapla savaşın, cizyeye bağlayın buyuruyor Allah. 


Muhammed suresinin 4. ayetinde esir alınanları ya karşılıklı ya karşılıksız serbest bırakma emri vardır. tevbe 29da da yerine yurduna saldıranlara karşı cizye alınması azdır bile haliyle.
Ayet cımbızlandığında ehli kitaptan herkesle onlar cizye verene kadar savaşmak anlamı çıkar doğal olarak ama kuranı bütün içinde okursanız aslında hiç alakası olmadıgını görürsünüz.Örneğin ankebut suresi 46. ayette ne yazdığına bakalım..

''Ehl-i kitap'la, en güzel olan yöntem dışında bir yolla mücadele etmeyin! Onların zulme sapanları müstesna. Şöyle deyin: "Bize indirilene de size indirilene de iman ettik; tanrımız ve tanrınız bir. Ve biz O'na teslim olanlarız."

olay bu kadar basit. Sadece savaş açan ve zulmedenlere karşı cizye alınacağının kanıtı da budur. Gördüğünüz gibi ayet cımbızlayarak binlerce insanı dinden uzaklaştırıyor bu gibi sayfalar. 


5. İddia
Nebe Suresi 33. Ayet Örneğiyle Karikateist Çarpıtmasına En Güzel Örnek
   
                                       
                                 
Nebe suresinin 33. ayetini nasıl verdiğine dikkat çekmek istiyorum. Çok çok çok önemli çünkü. Nasıl işine geldiği gibi kelime ekleme çıkarma yapıyor, nasıl çarpıtıyor görün istiyorum. Olmayan kelimeleri varmış gibi gösteriyor ve binlerce kişi de bunu begenip fikir beyan ediyor.Nebe suresinin 33. ayetindeki kelimelerin anlamlarına lütfen bakın..



Gelenekçi müslümanların ayete ''memeleri tomurcuklanmış'' anlamı vermesi hiçbir şey ifade etmez. Ayetin en sağlıklı çevirisi ; ''Genç ve yaşıt eşler...''dir


6. İddia
Bakara 62 İle Ali İmran 85. ayet Çelişkisi?





İslam sadece Muhammed peygamberin getirdiği mesajın adı değildir. İslam ilk insan toplulugundan bu yana geçen zamanda elçilerin tebliğ ettiği dinin adıdır.Ama bugün insanlar sadece muhammed peygamberin tebliğ ettiği dine islam dediği için bu iki ayet çelişkili gibi görünmekte. Oysa  o dönemde hıristiyanlardan da İsa peygamberin mesajına inanıp uyanlar ödüllendirilecektir.Onlar da islam dinine tabidir. İsa Allah'ın ogludur diyenler ve Allah'a baska baska ortak kosanlar müstesna tabiki. Aşağıdaki ayet durumu daha da açıklığa kavuşturan nitelikte bir ayettir..

Ali İmran suresi 19. ayet

Allah katında din İslam'dır
/barış ve esenlik için Allah'a teslim olmaktır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim geldikten sonra,aralarındaki kıskançlık/doymazlık
 yüzünden ihtilafa düştü. Kim Allah'ın ayetlerine nankörlük/Allah'ın ayetlerini inkâr ederse, Allah, hesabı çabucak görecektir.

7.İddia
Kur'anın
 
Hiçbir yerinde Çalışın/Üretin Denmez(miş)

                 
   

Gerçek şu ki, insan için çalışıp didindiğinden başkası yoktur. -Necm 39

O halde,bir iş ve oluştan boşalır boşalmaz yeni bir işe koyulup yorul! -İnşirah 7
Şüphesiz sizin çabalarınız elbette çeşit çeşittir.- Leyl 4

Allah'ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak lütfettiği şeyleri isteyip durmayın. Erkeklere kendi kazandıklarından bir pay var; kadınlara da kendi kazandıklarından bir pay var. Allah'tan, O'nun lütfunu isteyin! Allah, her şeyi iyice bilmektedir. -Nisa 32

evet sevgili şarlatanımız ne demişti.. Kur'anın hiçbir yerinde çalışın üretin yazmıyor.Buna teşvik etmiyor bla bla..


8.İddia Gerçek Müslümanlık Genellemesi..     
                      
                       
Şimdi bu iddia doğruysa şu kişilere bakarak biz de ''bize gerçek ateizm'i gösterdiğiniz için teşekkür ederiz cani herifler' diyebiliriz dimi?



İşte bu kadar dar bir bakış açısına sahip insanlara laf anlatmaya çalısıyoruz. Bazı müslümanım diyenlerin dünyayı daha kötü bir yer haline getirdiği doğrudur.. Ama onlar saf islam mesajına ihanet içerisinde olan insanlardır.Bu konuda daha detaylı yazmak istemiyorum çünkü şu yazım tamamen bununla alakalı.. http://usescrt7.blogspot.com.tr/2015/01/gercek-ateizm-bu-degil.html


9.İddia
Hak Din Karmaşası

                                      
İslam hakkında kulaktan dolma bilgilere sahip olan bu arkadaşımız, saçmalıklarına devam ediyor göründüğü üzere.. Daha Kur'andan önceki kitapların belli bölgelere gönderildiğinden dahi haberi yok kalkmış binlerce kişiye ateizm felsefesini aktarmaya çalısıyor. ki yaptıgı sadece islama dil uzatmak , Aklınca Allah ile dalga geçmek vs.
Muhammed peygambere tebliğ ettirilen din, evrenseldir. Kur'an kıyamete kadar geçerli olacak bir kitaptır.O zamana kadar gönderilen dinler hep belli bölgelere, kavimleredir. Ayrıca o eski tebliğlere muhattap olup inananlar ve güzel işler yapanlar ödülünü misliyle alacaktır.

Şu bir gerçek ki, biz seni hak ile bir müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Hiçbir ümmet yoktur ki, içinden bir uyarıcı gelip geçmemiş olsun. -fatır 24
Hatta gizlendiği iddia edilen barnabas incilinin şu kısmında da İsa peygamberin şöyle bir cümlesi vardır




10. İddia
'İyi bir İnsan Olmak için Kitaba , Klavuza İhtiyaç Yoktur'?





Hiç kutsal kitap okumadan iyi işler yapabilirsin, doğru.Lakin insanlık tarihinin başından bu yana süregelen iyi ve kötü kavramlarının temeli nedir senin için? 'insan öldürmek kötüdür' derken neye dayanarak söylüyorsun bunu? belki insan öldürmek bana göre iyi bir şeydir? bunun ölçütü nedir? İşte bir yaratıcı olmadan evrensel ahlak kuralları olamaz.Sen de hazıra kondugun şey hakkında atıp atıp durursun..


Karikateist sayfası sürekli müslümanlarla dalga geçer, onları geri kafalı ve zalim! insanlar olarak görürler.Peki şu paylasım tam anlamıyla bir iki yüzlülük değil midir?

                          


kardeşim senin ''gönlümüz madenciler ve aileleriyle'' dediğin anadolu insanının %99.99u senin sürekli aşağıladığın , potansiyel katil olarak gördüğün, pedofili olarak gördüğün insanlar. senin iki yüzlülüğünü ıstırırım bak.. alçak seni..Gerçi o sayfanın sahibi tek bir kişi değil biliyorum. kaçınız yönetiyorsa o kadarınız iki yüzlü alçaklarsınız.. Ve bilimin B'sinden haberiniz yok. R.Dawkins alıntılarından baska bi bok bilmez çoğunuz.Aha şu yukarıda sıraladığım çarpıtmalar bilgisizliğinize en güzel kanıttır. Bu yazıyı okuyanlardan ricam bu yazıyı tasdiklerseniz lütfen paylasın. Kaç genci bu sahtekarlardan kurtarabilirsek kardır..hadi eyvallah

1 yorum:

  1. 2:75 Şimdi bunların, size hemen inanacaklarını ümit mi ediyorsunuz? Halbuki bunlardan bir grup vardı ki, Allah'ın kelâmını işitirlerdi de sonra ona akılları yattığı halde bile bile onu tahrif ederlerdi.

    YanıtlaSil